poniedziałek, 25 lipca 2016

TRZYPIĘTROWY DESER Z GALARETKĄ, FRUŻELINĄ I OWOCAMI



Letnie dni mijają tak szybko, że ledwie zauważyłam prędko zbliżający się półmetek wakacji. W tym roku mam to szczęście, że wypoczynkowi nad morzem towarzyszy ładna pogoda, aczkolwiek zdarzyło się kilka deszczowych dni. Na to jednak nie narzekam, bo mam wrażenie że w tym czasie na leśnych krzaczkach zaroiło się od jagód. Skłoniły mnie do przygotowania deseru (i to nie jednego) z wykorzystaniem ich dobrodziejstw. Postawiłam na zdrowy, lekki, 3-warstwowy deser, który podałam w słoiczkach. Dno wyłożyłam galaretką z wiśni w towarzystwie jagód, na to położyłam jogurt z miodem i domową frużeliną jagodową. Całość przybrałam pierwszymi polskimi śliwkami, borówkami i lekko słonymi pistacjami. Pychota!

2 porcje
WARSTWA 1 - GALARETKA
Składniki:
  • 1 szklanka wydrylowanych wiśni
  • 2 szklanki wody
  • cukier do smaku (opcjonalnie)
  • 3 łyżeczki żelatyny + 40 ml zimnej wody
  • 1 łyżka jagód
Przygotowanie:
  1. Do garnka wkładamy wiśnie, zalewamy wodą i ewentualnie dodajemy cukier do smaku. Mieszamy, a wiśnie rozgniatamy. Całość zagotowujemy, zdejmujemy z gazu i odcedzamy. 
  2. Żelatynę zalewamy wodą i odstawiamy na kilka minut do napęcznienia.
  3. Do gorącego soku z wiśni dodajemy napęczniałą żelatynę i mieszamy do rozpuszczenia.
  4. Mieszaninę nalewamy na dno 2 słoiczków (do ok. 1/4 wysokości) i wrzucamy kilka jagód. Słoiki wraz z resztą rozrobionej galaretki odkładamy do ostudzenia, a następnie do lodówki.
  5. Gdy galaretka w słoiczkach stężeje dolewamy kolejną porcję galaretki* (musi być zimna, bo w innym wypadku rozpuści warstwę galaretki w słoiku), nakładamy resztę jagód i ponownie wkładamy do lodówki do całkowitego stężenia.
* galaretki było w nadmiarze, dlatego nie zużyłam całej do deseru.


WARSTWA 2
Składniki: 
  • 170 g jogurtu naturalnego
  • 3 łyżeczki miodu
Przygotowanie:
  1. Jogurt mieszamy z miodem.
WARSTWA 3-FRUŻELINA JAGODOWA
Składniki:
  • kubek jagód
  • 2 łyżeczki erytrolu lub cukru
  • 1/2 łyżeczki żelatyny 
  • 2 śliwki
  • garść borówek
  • garść obranych pistacji
Przygotowanie:
  1. Jagody z cukrem wkładamy do małego rondelka i podgrzewamy do czasu, aż owoce rozmiękną i puszczą sok. Żelatynę rozrabiamy w małej ilości zimnej wody i odstawiamy do napęcznienia. 
  2. Gorące jagody z sokiem przekładamy do kubka, dokładamy żelatynę i mieszamy do rozpuszczenia żelatyny. Ostudzamy i wkładamy do lodówki do czasu zgęstnienia na ok. godzinę/półtorej.
SKŁADANIE:
  1. Na gotową galaretkę nakładamy warstwę jogurtu, następnie frużelinę jagodową. Na koniec przybieramy wszystko pokrojonymi w plastry śliwkmi, borówkami i posiekanymi pistacjami.

W wiśniowym sadzie 2016

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...