niedziela, 13 sierpnia 2017

WANILIOWA PANNA COTTA Z MUSEM PORZECZKOWYM - BEZ ŚMIETANY



Panna cotta, czyli delikatny deser na śmietanie, jednak u mnie-bez śmietany. Przygotowałam ja na bazie serka na sernik. Próbowałam kiedyś prawdziwej panna cotty, dlatego smiało moge powiedzieć, że ta jej dorównała. Okazało się, że śmietana wcale nie jest potrzebna, by uzyskać tę kremową, porządaną konsystencję. Jej słodycz jest idealnie wywarzona dzięki lekko cierpkiemu musowi z czarnej porzeczki. Ja użyłam domowego ekstraktu waniliowego, który nie jest tak intensywny jak sklepowy, dlatego go nie szczędziłam. Radzę dodać najpierw jego mniejszą ilość, np. 2 łyżeczki i w razie potrzeby dodać więcej


3 porcje
Składniki:
  • 4 łyżki wody
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 225 ml mleka
  • 5 łyżeczek ekstraktu waniliowego
  • 1/2 laski wanilii
  • 1/4 szklanki cukru (można zastąpić ksylitolem lub innym słodzidłem)
  • 320 g kremowego serka na sernik (można zastąpić jogurtem naturalnym), schłodzony
  • 1 szklanka czarnej poreczki, odszypułkowanej
  • 3/4 łyżki cukru
  • borówki na wierzch
Przygotowanie:
  1. W 4 łyżkach wody rozrabiamy żelatynę i odstawiamy na 10 minut do napęcznienia.
  2. Mleko wlewamy do rondelka, dodajemy ekstrakt waniliowy i cukier. Z połowy laski wanilii wyjmujemy nasiona i wraz z oczyszczoną laską dokładamy do rondelka.  Zagotowujemy i zdejmujemy z gazu. Wyjmujemy laskę wanilii. 
  3. Do gorącego (ale nie wrzącego mleka) dokładamy żelatynę i mieszamy do jej całkowitego rozpuszczenia. Następnie dokładamy serek i mieszamy trzepaczką do uzyskania gładkiej masy.
  4. Próbujemy i w razie potrzeby dosładzamy/dolewamy ekstraktu waniliowego.
  5. Gdy masa jest już przestudzona, przekładamy ją do pojemniczków lub szklaneczek i wkładamy na 3-4 godziny do lodówki.
  6. Czarną porzeczkę przekładamy do rondelka i zasypujemy cukrem. Podgrzewamy do zagotowania pod przykrywką, zmniejszamy gaz i gotujemy jeszcze 2-3 minuty. Wszystko miksujemy i próbujemy. Ja lubię cierpki smak porzeczki, ale gdyby dla was była za mało słodka, dosłodźcie. 
  7. Przed podaniem, na wierzch panna cotty nakładamy mus porzeczkowy i dekorujemy borówkami.





2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...