wtorek, 4 sierpnia 2015

OWSIANKA CHIA Z KEFIREM

Od dłuższego czasu na śniadanie, owsianka pojawia się na moim stole praktycznie codziennie. Daje mi na długo poczucie sytości , a jej smak zniewala, zwłaszcza z owocami. Dodatkowo nasiona chia dodają daniu niezastąpione wartości odżywcze. Serwowałam ją głównie z mlekiem, jednak gdy pewnego razu eksperymentalnie dodałam do niej kefiru, mleko odeszło w niepamięć. Lekko kwaśny smak nadaje owsiance charakteru i dzięki temu staje się jeszcze bardziej wyrazista. Po dodaniu słodzika staje się prawdziwą ambrozją. Czasem odejście od rutyny bardzo się opłaca, tak więc gorąco zachęcam do wypróbowania tego przepisu.


Składniki:
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • łyżka nasion chia
  • 250 ml kefiru
  • łyżka cukru ( ja użyłam kilka kropli stewii)
  • nasiona goi
  • maliny i borówki
  • woda
Przygotowanie:
  1. Płatki owsiane i nasiona chia wsypujemy do małego garnka, zalewamy wodą, aby ta je lekko zakrywała. Gotujemy na małym gazie ok.10 min, aż płatki zmiękną. 
  2. Wsypujemy cukier (lub inny słodzik), dolewamy kefiru, zwiększamy gaz i co chwila mieszając, trzymamy na gazie aż będzie gorąca. Przelewamy do miski i dekorujemy owocami.



2 komentarze:

  1. Gotując kefir, może powstać twaróg jak się nie mylę? Coś mi się nie podoba w tym razem ale może się mylę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za cenną uwagę i faktycznie, gotując kefir przez dłuższy czas powstanie twaróg, jednak tutaj trzymamy owsiankę na gazie jedynie do momentu gy stanie się odpowiednio ciepła i jeszcze nie zacznie się rozwarstwiać. Ja po wlaniu kefiru od razu zwiększam gaz i dojscie owsianki to odpowiedniej temperatury zajmuje ok. 2 minuty. Dziekuje raz jeszcze i faktycznie zmienię w opisie czas gotowania na krotszy, pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...