piątek, 23 września 2016

RYŻ Z KALAFIORA ZE ŚLIWKĄ, POMIDOREM I NATKĄ PIETRUSZKI


To danie w wyglądzie przypomina nieco tabbouleh. Kluczowym składnikiem nie jest tu jednak kasza bulgur ale kalafior, z którego powstał ... ryż! Nie będę udawać, że odkryłam coś nowego, bo nie. W internecie krąży kilka przepisów, do których używa się właśnie kalafiorowego ryżu. Może nawet wy przygotowaliście podobne danie. Jeśli tak, to wiecie, że te małe granulki mają fantastyczną strukturę, a w trakcie jedzenia ma się poczucie spożywania ryżu lub kaszy. Można dołożyć do niego co tylko się chce, zabawa dokładnie ta sama co z kaszą Ja proponuję pomidora, śliwki i natkę pietruszki. Do tego odrobina przypraw i sałatka gotowa!

wtorek, 20 września 2016

PIECZONE FIGI Z CYNAMONOWYM SERKIEM I ORZECHAMI WŁOSKIMI


Owoce uwielbiam pod każdą postacią, ale moje ulubione to właśnie te na ciepło. Pieczone jabłka, podduszone śliwki, skarmelizowane na patelni brzoskwinie, uwielbiam! Dlatego figi również postanowiłam poddać obróbce termicznej, zapiekając je w piekarniku. Dodatkowo przygotowałam do nich serek cynamonowy, posypałam orzeszkami i polałam miodem. Figi stały się na górze lekko chrupiące i jeszcze słodsze. Idealne na drugie śniadanie do kawy :)

poniedziałek, 12 września 2016

CHLEB Z TARTYM JABŁKIEM NA ZAKWASIE


Niestety rozpoczęcie roku szkolnego spowodowało u mnie obniżenie aktywności na blogu. Na szczęście comiesięczna akcja wspólnego wypiekania chleba z Piekarnią Amber zmotywowała mnie do powrotu. I tak oto powstał kolejny pyszny bochenek. Tym razem jest to chleb z tartym jabłkiem, którego szczerze mówiąc prawie nie czuć. Mimo, że jest niewyczuwalne, nadaje ciastu wilgoci i wspaniałego "miękkiszu". Skórka fantastycznie kontrastuję z miękkim wnętrzem, warto jest więc chlebek porządnie dopiec, nawet kosztem lekko przypalonych plastrów jabłek, które i tak mają w sobie mnóstwo uroku.
Przepis pochodzi z bloga Leśny Zakątek.

piątek, 2 września 2016

FETTUCCINE Z BAKŁAŻANEM NA OSTRO


Przy ostatnim wpisie na przepis na makaron obiecałam, że zacznie się pojawiać więcej podobnych wpisów. Minęły 2 miesiące i żadnego makaronowego dania na blogu. Nie oznacza to jednak, że w tym czasie go nie jadłam, o nie, co to to nie. Za każdym razem gdy nie mam pomysłu co zjeść na obiad lub zwyczajnie nie mam czasu na dłuższe siedzenie w kuchni przygotowuje właśnie makaron. Takich dni w wakacji kilka się zdarzyło, ale niestety nie miałam czasu na dokumentowanie ich zdjęciami, które mogłabym później opublikować. Tym razem było inaczej, cały dzień spędziłam leniwie w domu i miałam mnóstwo czasu na gotowanie. Przygotowałam domowej roboty makaron bazyliowy, który podałam z bakłażanem, rukolą i pomidorkami koktajlowymi. Na koniec polałam całość ostrą oliwą i dodałam płatki chilli. Danie nabrało ostrego charakteru, ale jeśli nie przepadacie za ostrymi daniami, pomińcie ten krok.


wtorek, 30 sierpnia 2016

OSZUKANY KEBAB NA SŁODKO


 Jak oszukać umysł? Można na przykład przygotować takie oto danie. W wyglądzie przypomina kebaba, a faktycznie jest biszkoptem ze słodkim farszem. Poniżej opisałam jakie produkty zastępują te wytrawne, powszechnie dodawane do wytrawnego kebaba. Do przygotowania tej potrawy zainspirowała mnie organizowana akcja blogerka #CzasNaMałeCoNieco, która jednocześnie jest konkursem. Zapraszam Was serdecznie na zapoznanie się ze słodkim kebabem ;)

niedziela, 28 sierpnia 2016

WEGAŃSKIE RISOTTO Z PODGRZYBKAMI



Uwielbiam kremowe, parmezanowe risotto, bez względu na to z jakimi jest dodatkami. Moim zdaniem jedynym minusem jest duża ilość parmezanu, którego niestety risotto potrzebuje, aby zyskać charakterystyczną dla siebie kremową konsystencję. Odkryłam jednak sposób w jaki z powodzeniem można ominąć  ten składnik. Jest nim "magiczny" sos, który bazuje ... na kalafiorze! Tak naprawdę jest on w daniu kompletnie niewyczuwalny, wyczuwalny natomiast jest serowy posmak. Zawdzięcza się to płatkom drożdżowym, które są jednym z magicznych składników sosu. Do tego są bardzo zdrowe, dostarczają naszemu organizmowi kwasu foliowego, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego oraz utrzymanie odpowiedniej mikroflory jelitowej. Co więcej nie fermentują w naszym układzie pokarmowym, w przeciwieństwie do świezych drożdży.
Dostałam od znajomego sporą ilość dopiero co zebranych podgrzybków, dlatego risotto przygotowałam z ich użyciem. Zdjęcia niestety nie oddają tego jak przepyszne wyszło to danie, ale uwierzcie mi na słowo, jest kremowe, serowe i na pewno nie raz je powtórzę w czasie nadchodzącego wielkimi krokami sezonu grzybowego.

piątek, 26 sierpnia 2016

TRUSKAWKOWY BUDYŃ JAGLANY


Aż trudno uwierzyć, że zaledwie tydzień temu odkryłam budyń z kaszy jaglanej. Od tego czasu zajadam się nim na każde śniadanie. Robi się go w trymiga, jest niezwykle zdrowy, bo tak naprawdę ma on niewiele wspólnego z typowym budyniem, który większość z nas przygotowuje z torebki. Ten bazuje na kaszy jaglanej. Reszta - czyli smak - zależy od was. Robiłam już budyń waniliowy, czekoladowy, a dziś truskawkowy. Truskawki niestety już się kończą, ale jesienne maliny będą dostępne jeszcze przez jakiś czas, więc możecie śmiało zastąpić jedne owoce drugimi. Budyń zjadłam morwą, śliwkami, malinami i miętą cytrynową, która podkręca całość (na jeszcze większy plus). Wkrótce przepisy na kolejne budynie jaglane, a tymczasem skosztujcie tego truskawkowego!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...