wtorek, 30 sierpnia 2016

OSZUKANY KEBAB NA SŁODKO


 Jak oszukać umysł? Można na przykład przygotować takie oto danie. W wyglądzie przypomina kebaba, a faktycznie jest biszkoptem ze słodkim farszem. Poniżej opisałam jakie produkty zastępują te wytrawne, powszechnie dodawane do wytrawnego kebaba. Do przygotowania tej potrawy zainspirowała mnie organizowana akcja blogerka #CzasNaMałeCoNieco, która jednocześnie jest konkursem. Zapraszam Was serdecznie na zapoznanie się ze słodkim kebabem ;)

niedziela, 28 sierpnia 2016

WEGAŃSKIE RISOTTO Z PODGRZYBKAMI



Uwielbiam kremowe, parmezanowe risotto, bez względu na to z jakimi jest dodatkami. Moim zdaniem jedynym minusem jest duża ilość parmezanu, którego niestety risotto potrzebuje, aby zyskać charakterystyczną dla siebie kremową konsystencję. Odkryłam jednak sposób w jaki z powodzeniem można ominąć  ten składnik. Jest nim "magiczny" sos, który bazuje ... na kalafiorze! Tak naprawdę jest on w daniu kompletnie niewyczuwalny, wyczuwalny natomiast jest serowy posmak. Zawdzięcza się to płatkom drożdżowym, które są jednym z magicznych składników sosu. Do tego są bardzo zdrowe, dostarczają naszemu organizmowi kwasu foliowego, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego oraz utrzymanie odpowiedniej mikroflory jelitowej. Co więcej nie fermentują w naszym układzie pokarmowym, w przeciwieństwie do świezych drożdży.
Dostałam od znajomego sporą ilość dopiero co zebranych podgrzybków, dlatego risotto przygotowałam z ich użyciem. Zdjęcia niestety nie oddają tego jak przepyszne wyszło to danie, ale uwierzcie mi na słowo, jest kremowe, serowe i na pewno nie raz je powtórzę w czasie nadchodzącego wielkimi krokami sezonu grzybowego.

piątek, 26 sierpnia 2016

TRUSKAWKOWY BUDYŃ JAGLANY


Aż trudno uwierzyć, że zaledwie tydzień temu odkryłam budyń z kaszy jaglanej. Od tego czasu zajadam się nim na każde śniadanie. Robi się go w trymiga, jest niezwykle zdrowy, bo tak naprawdę ma on niewiele wspólnego z typowym budyniem, który większość z nas przygotowuje z torebki. Ten bazuje na kaszy jaglanej. Reszta - czyli smak - zależy od was. Robiłam już budyń waniliowy, czekoladowy, a dziś truskawkowy. Truskawki niestety już się kończą, ale jesienne maliny będą dostępne jeszcze przez jakiś czas, więc możecie śmiało zastąpić jedne owoce drugimi. Budyń zjadłam morwą, śliwkami, malinami i miętą cytrynową, która podkręca całość (na jeszcze większy plus). Wkrótce przepisy na kolejne budynie jaglane, a tymczasem skosztujcie tego truskawkowego!

środa, 24 sierpnia 2016

ZIOŁOWE KOFTY Z MIĘTOWYM SOSEM


Od jakiegoś czasu zaczęłam wprowadzać do potraw coraz większą ilość ziół. Kiedyś sceptycznie do nich podchodziłam, wręcz wydłubywałam niegdyś znienawidzony koperek z zupy lub gotowanych ziemniaków. Teraz staram się je dokładać do każdego obiadowego dania, zwłaszcza że mamy o tej porze roku piękne i świeże okazy, dlaczego więc nie korzystać z ich dobrodziejstw? Do przygotowanych koft użyłam więc natki pietruszki i wspomnianego już koperku. Jedną z ważniejszych przypraw jest kmin rzymski. Wiem, że nie wszyscy za nim przepadają, ale warto dołożyć choćby odrobinę, aby poznać prawdziwy smak tych tureckich szaszłyków. Tureckie kofty bardzo często podaje się z chlebkami pita i sosem miętowym. Używa się również wołowiny, ja jednak wolę delikatniejszą wersję - drobiową. Możecie przygotować je wedle tego przepisu, z wołowiny, wymieszać oba rodzaje mięsa, albo skorzystać ze swojego ulubionego mięsa.

poniedziałek, 22 sierpnia 2016

CHLEB MIESZANY NA MIODZIE Z OLIWKAMI



W tym miesiącu do wspólnego wypiekania chleba Ania z bloga Kuchennymi Drzwiami zaproponowała mieszany chleb na miodzie z oliwkami, którego autorką jest Badylarka z bloga Weekendy w domu i ogrodzie. Jak zwykle przepis się sprawdził rewelacyjnie. Uwielbiam oliwki w  pieczywie, jednak do tej pory moje spotkania z tą mieszanką ograniczały się do włoskiej focacci lub pszennych bułeczek. Taki chleb jest od nich znacznie zdrowszy, zwłaszcza że dodatkowo występuje w nim siemię lniane, które ma zastosowanie zdrowotne, zwłaszcza przy problemach z układem pokarmowym. Sięgajmy więc po nie jak najczęściej, albo przemyćcie go w tym pysznym chlebie, do którego przygotowania was serdecznie zachęcam.

A już wkrótce przepis na pyszną tapenadę z czarnych oliwek, która idealnie pasuje do tego chlebka :)

niedziela, 21 sierpnia 2016

KREM Z BURAKA

 

Dzisiaj propozycja na drugie śniadanie lub lekki obiad-krem z buraka. W zupach uwielbiam to, że jest przy nich mało zachodu, a przygotowana porcja starcza na długo. Krem z buraka nie stanowi wyjątku od reguły. Garnek zupy starczył nam na 3 dni, w trakcie których sięgałam do niego łyżką przy każdym otworzeniu lodówki. Możecie się więc domyśleć jak ta zupa przypadła mi do gustu oraz, że na zimno jest równie pyszna. Niech więc was nie zniechęci przygotowanie jej, nawet w trakcie upalnych dni, gdyż może wam posłużyć jako chłodnik. W odróżnieniu od innych zup, ta jest lekko słodka dzięki burakom. Jak dla mnie jest to dodatkowa zaleta, gdyż jestem łasa na słodkie smaki pod każdą postacią.

czwartek, 11 sierpnia 2016

ŁÓDECZKI Z CUKINII FASZEROWANE INDYKIEM I RYŻEM



Cukinia jest popularna w wielu krajach, ale to właśnie kuchnia arabska słynie z tej faszerowanej. Ja również mam upodobanie do faszerowanych warzyw, zwłaszcza bardzo długo miałam słabość do faszerowanej papryki. Sezon na cukinię skłonił mnie jednak, abym tym razem skorzystała z jej dobrodziejstw, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Cukinia wyszła chrupka, czego przy papryce nie da się osiągnąć w takiej mierze. Ja zjadłam półtorej łódeczki, ale dla większych głodomorów polecam 2 lub nawet 3 takie porcje.

niedziela, 7 sierpnia 2016

AKSAMITNA OWSIANKA NA ZIMNO Z GRILLOWANĄ BRZOSKWINIĄ



Nie wyobrażam sobie rozpoczęcia dnia bez śniadania, a owsianka jest moim najczęstszym wyborem. Ubóstwiam ją do tego stopnia, że jadam ją nawet w upalne letnie dni, gdy jednak przydałoby się raczej ochłodzić, niż rozgrzać. Gorąca owsianka jest wspaniała, ale spójrzmy prawdzie w oczy-nie w upalne poranki. Nie chciałam z niej jednak całkowicie rezygnować, dlatego przyrządziłam ją w nieco inny sposób-na zimno. Ugotowaną owsiankę zostawiłam do całkowitego przestudzenia, w tym czasie odpowiednio zgęstniała, po czym zmiksowałam ją z gęstym jogurtem. Użyłam naturalnego, ale jeśli chcecie ją jeszcze bardziej podrasować możecie użyć np. owocowego, dodać wanilię lub po prostu zwykłe owoce, które z nią zmiksujecie. Konsystencja przypomina budyń, łatwo ją jednak kontrolować poprzez dodanie większej ilości płynu, co ją rozrzedzi. Jeśli chcecie gęstszy, wlejcie na początek mniej wody. Aby dopełnić całość ugrillowałam brzoskwinie, które dzięki temu lekko zmiękły i nabrały nieco innego wyglądu. Jestem pewna, że każdemu zasmakuje takie śniadanko, zwłaszcza gdy dołożycie mnóstwo owoców i polejecie miodem.

wtorek, 2 sierpnia 2016

ZDROWE LODY JOGURTOWE Z MUSEM BORÓWKOWO-BRZOSKWINIOWYM



Nie wiem czy ktoś zjada tyle lodów co ja. Mogę siebie nazwać prawdziwym, etatowym lodożercą. Pochłaniam ich niezliczone ilości, zwłaszcza w czasie wakacji gdy budki z lodami czają się na każdym rogu. Nie ograniczam się do nich jedynie na mieście, bo jem i w domu. Mam 2 szuflady w zamrażarce przeznaczone jedynie na opakowania z lodami. Dziwi mnie dlatego, że na blogu nie znalazł się jeszcze żaden wpis dotyczący tego letniego deseru. Miałam w głowie tyle smakowych wariacji, że nie wiedziałam na co się zdecydować. Chciałam przygotować orzeźwiające lody, ale niekoniecznie sorbetowe. Postawiłam więc na jogurt wymieszany z pysznym borówkowo-brzoskwiniowym musem. Takie domowe lody są zdrowym zamiennikiem tych kupnych na śmietanie, do których dokłada się tyle cukru, że głowa mała. W moich nie ma ani grama śmietany jak i cukru, który zastąpiłam stewią. Smak nic na tym nie stracił, a nasze zdrowie tylko zyskało.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...