wtorek, 19 września 2017

SZYBKIE BISZKOPTOWE CIASTO Z BRZOSKWINIAMI I JABŁKAMI


Uwielbiam ciasta z owocami, mnóstwem owoców! Dlatego do tego ciasta upchałam ich tyle, ile się dało. Do tortownicy nałożyłam połowę porcji ciasta, wyłożyłam owoce i powtórzyłam czynność. Nie ukrywam, że sprawiło to, że ciasto wyszło lekko zakalcowate, ale jak dla mnie było idealne! Jeśli jednak nie lubicie takiej zbitej, wilgotnej struktury, wylejcie całą porcję ciasta i jedynie na wierzch ułóżcie owoce. Mogę się pokusić o stwierdzenie, że jest to deser dla zapracowanych. Robi się go szybko i jest bardzo prosty. Do pieca, a po godzinie wychodzi to pachnące biszkoptem i owocami cudo :)

Tortownica o średnicy 20 cm
Składniki:
  • 4 brzoskwinie
  • 4 małe jabłka
  • 4 małe jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g rozpuszczonego masła
Przygotowanie:
  1. Jabłka obieramy i wraz z brzoskwiniami kroimy w kosteczkę.
  2. Jajka z cukrem ubijamy na puszystą masę. Dokładamy mąkę, proszek do pieczenia i rozpuszczone masło. Wszystko mieszamy do połączenia. 
  3. Tortownicę smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Nalewamy połowę porcji ciasta, wykładamy połowę porcji owoców, polewamy resztą ciasta i wykładamy na wierzch resztę owoców.
  4. Ciasto pieczemy w 180 stopniach C przez 1 godzinę. Wyjmujemy i studzimy w formie.



Lekko zmodyfikowany przepis z bloga Dare to cook

9 komentarzy:

  1. Wygląda bosko! Nie ma to jak ciasto z masa owoców :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ absolutna pyszność, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedno z moich ulubionych ciast :-) Osobiście wybieram jednak mąkę kukurydzianą. Ostatnio z kolei takie niby biszkoptowy przepis, wykorzystałam do zrobienia ciasta bardziej na słono. Z mąki razowej i z papryką. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ciekawy pomysł, pokombinuję coś w najbliższym czasie :D

      Usuń
  4. Czy bialko z zoltkiem ubija sie naraz z cukrem czy najpierw bialko na piane a potem dodac cukier i zoltko?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...