wtorek, 2 sierpnia 2016

ZDROWE LODY JOGURTOWE Z MUSEM BORÓWKOWO-BRZOSKWINIOWYM



Nie wiem czy ktoś zjada tyle lodów co ja. Mogę siebie nazwać prawdziwym, etatowym lodożercą. Pochłaniam ich niezliczone ilości, zwłaszcza w czasie wakacji gdy budki z lodami czają się na każdym rogu. Nie ograniczam się do nich jedynie na mieście, bo jem i w domu. Mam 2 szuflady w zamrażarce przeznaczone jedynie na opakowania z lodami. Dziwi mnie dlatego, że na blogu nie znalazł się jeszcze żaden wpis dotyczący tego letniego deseru. Miałam w głowie tyle smakowych wariacji, że nie wiedziałam na co się zdecydować. Chciałam przygotować orzeźwiające lody, ale niekoniecznie sorbetowe. Postawiłam więc na jogurt wymieszany z pysznym borówkowo-brzoskwiniowym musem. Takie domowe lody są zdrowym zamiennikiem tych kupnych na śmietanie, do których dokłada się tyle cukru, że głowa mała. W moich nie ma ani grama śmietany jak i cukru, który zastąpiłam stewią. Smak nic na tym nie stracił, a nasze zdrowie tylko zyskało.

 5 lodów
 Składniki:
  • 120 g borówek 
  • 1 mała brzoskwinia
  • 3/4 łyżeczki stewii w proszku (lub innego słodzidła, np. miodu)
  • 2 łyżki wody
  • 180 g jogurtu naturalnego
  • 5 łyżeczek drobno posiekanych/zmiksowanych migdałów
Przygotowanie:
  1. Brzoskwinie kroimy w bardzo drobną kostkę i wraz z borówką i stewią wrzucamy do małego garnuszka. Dolewamy 2 łyżki wody, mieszamy i stawiamy na średnim gazie. 
  2. Zagotowujemy, zmniejszamy gaz i gotujemy jeszcze ok.5 minut do czasu aż owoce się rozpadną i puszczą sok. Mieszamy od czasu do czasu. Większe kawałki brzoskwiń rozmiażdżamy widelcem. 
  3. Garnek zdejmujemy z gazu i odkładamy do całkowitego ostudzenia. W tym czasie owoce z sokiem powinny zgęstnieć.
  4. Po tym czasie zaczynamy formować lody: do foremek nakładamy naprzemiennie jogurt i sos owocowy, delikatnie przy tym mieszając łyżeczką, tak aby warstwy się wymieszały. Na wierzch lodów wsypujemy po 1 łyżeczce zmielonych migdałów. 
  5. W lody wbijamy patyczki i wkładamy do zamrażarki na kilka godzin.
  6. Gotowe lody delikatnie wyjmujemy z pojemniczków-najlepiej wyjąć je 5 minut wcześniej, po czym zanurzać foremki na kilkanaście sekund w gorącej wodzie.


Z dziećmi i dla dzieci 2016

3 komentarze:

  1. Super! Ja również robię takie domowe lody - najczęściej właśnie sorbetowe albo "wodne" :) Nie próbowałam jeszcze lodów z jogurtami, bo nie jem ich tak często, ale spróbuję je zrobić, zwłaszcza że dopiero co opróżniliśmy z rodziną foremki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie gorąco zachęcam do zrobienia! Mnie też już się zwalniają foremki i myślę nad kolejnymi lodami :)

      Usuń
  2. Oj na pewno zdrowsze, niż jakiekolwiek kupne!
    Podoba mi się dodatek jogurtu...
    :)

    Dziękuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...