czwartek, 28 kwietnia 2016

ZIELONY KOKTAJL ZDROWIA

Do zielonego koktajlu przymierzałam się już od jakiegoś czasu. Pierwszy raz spróbowałam takiej warzywno-owocowej mieszanki, której bazą był szpinak i pomarańcza w red berry i mnie absolutnie zachwycił! Szczerze powiedziawszy do pomysłu na koktajl z jakimkolwiek zielskiem nie podchodziłam entuzjastycznie, jednak za namową przyjaciółki zaryzykowałam. Smak przerósł moje najśmielsze oczekiwania, bo jak się okazało szpinak był w całym soku ledwie wyczuwalny! Moje całe 17-letnie życie wyciskałam sobie jedynie sok z pomarańczy, aż tu nagle poznaje nowe smaki, które wychodzą tylko na zdrowie.

W moim koktajlu króluje pietruszka, która co ciekawe ma znacznie więcej witaminy C niż owoce cytrusowe. Wyobraźcie sobie, że 1 łyżka dziennie zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na tę. Co więcej koi bóle miesiączkowe, jest polecana dla osób z nadciśnieniem oraz tych borykających się z problemami z nerkami, pęcherzem i astmą. Do tego jarmuż-bogaty w błonnik, chroniący przed nowotworami, zapewniający prawidłową krzepliwość krwi oraz dba o naszą skórę, aby była piękna i zdrowa. Słodyczy i smaczku nadaje gruszka i grejpfrut. Sami widzicie że to prawdziwa bomba witaminowa.

Koktajl polecam szczególnie z rana, traktując go jako oddzielny posiłek, doda nam mnóstwo energii.


Składniki:
  • 1 dojrzała gruszka
  • 4 garści natki pietruszki
  • 1 garść jarmużu
  • 1/2 czerwonego grejpfruta
  • 1 łyżka wody
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki przepuszczamy przez wyciskarkę do soków, dodajemy łyżkę wody, mieszamy i wypijamy ze smakiem. 

4 komentarze:

  1. Pięknie wygląda! mam nadzieje że też tak smakuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo ładnie, ale ja nigdy nie potrafiłam zrobić koktajlu, który by mi smakował. Oczywiście takiego zielonego. Spróbuję z tego przepisu, bo pewnie złe proporcje dodawałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj i daj znać, czy smakował :D Trzymam kciuki :P

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...