poniedziałek, 14 marca 2016

ZAWIJASKI CZOSNKOWE

 W tym tygodniu w "Wypiekaniu na śniadania" nieco wytrawniej, bo zostały wybrane do przygotowania zawijaski czosnkowe autorstwa Iwony z bloga Najedzeni. Uwielbiam masło czosnkowe, jak i pieczywo czosnkowe, dlatego zawijasy również przypadły mi do gustu. Nie tylko mnie - prawie cała porcja została pochłonięta przez moją rodzinę w czasie śniadania! Piekłam je nieco dłużej niż w oryginale, bo 25 minut i wyszły wyjątkowo chrupkie. Nie jestem w stanie powiedzieć przez jaki czas takie pozostają bo jak mówiłam rozeszły się w oka mgnieniu :D


Składniki na masło czosnkowe:
  • 80-100 g masła
  • 5 ząbków czosnku
  • świeży koperek (w oryginale suszona bazylia)
  • sól
Przygotowanie:
  1. Czosnek obieramy i drobno siekamy. Masło roztapiamy w garnuszku i odstawiamy do ostudzenia. Do letniego masła wrzucamy czosnek i doprawiamy solą. Przygotowane masło odstawiamy, by lekko stężało, ale było łatwe do smarowania.
 Składniki na ciasto:
  • 500 g mąki orkiszowej (jasnej lub razowej)
  • 1 paczka suchych drożdży (7 g) 
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 3 łyżki oliwy
  • 200-250 ml letniej wody
Przygotowanie:
  1. Do miski wsypujemy mąkę, drożdże i mieszamy. Dodajemy resztę składników, oprócz wody. Zaczynamy mieszanie, najlepiej przy pomocy robota z hakiem. Wlewamy po trochu wodę, do czasu by ciasto uformowało się w jednolitą kulę. Tak uzyskane ciasto wyrabiamy robotem jeszcze 7-8 minut. Miskę przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę.  
  2. Ciasto dzielimy na 2-3 części. Każdą z nich rozwałkowujemy niezbyt cienko na prostokąt, a następnie smarujemy masłem czosnkowym. 

Ciasto składamy na pół i kroimy w ok.4-cm  szerokości pasy.

Pasy zwijamy w świderki i przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.


Pozostałym masłem możemy jeszcze dodatkowo posmarować każdy zawijas z wierzchu. Tak przygotowane wypieki pozostawiamy do wyrośnięcia na ok.30 minut.
Zawijasy pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C przez ok.25 minut.


Razem ze mną wypiekali: 
Prawo do gotowania z pasją  
Szóste niebo
Magia w kuchni
Ewa w kuchni
Piekielna kuchnia Anety 
Gotuj sam 
Moje Małe Czarowanie 
Izioni pyszne smaki 
Moje domowe kucharzenie 
Sama słodycz u Asi 
Grunt to przepis
Życie ze smakiem 
Życie zaczyna się w kuchni 
 







16 komentarzy:

  1. Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się że zawijaski posmakowały :-) Cudne Ci się upiekły :-) Dziękuje za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet bardzo posmakowały, również dziękuję :)

      Usuń
  3. nam również bardzo zawijaski smakowały:) dziękuję za wspólną zabawę

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodatek koperku to również super pomysł :) Dziękuję za wspólny czas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wspólne wypiekanie i do następnego razu !

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieki za wspólne, pyszne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo! Z koperkiem! Dobry pomysł, też tak wypróbuję przy następnym pieczeniu. dzięki za wspólną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dziękuję za wspólne wypiekanie - cudne ;-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...