czwartek, 12 maja 2016

RABARBAROWA GRANOLA W SŁOIKU

 Odkąd po raz pierwszy przygotowałam w domu granolę jest ona stałym bywalcem wśród moich śniadań. Nie wyobrażam sobie, aby mogło jej zabraknąć, dlatego gdy tylko widzę, że mój pojemnik na granolę zaczyna się opróżniać przygotowuję blachę świeżej porcji, piekę i uzupełniam, aby przypadkiem mi jej nie zabrakło :D Zazwyczaj jadam ją z jogurtem i owocami, ostatnio przygotowałam ją w niekonwencjonalny sposób, gdyż podałam w słoiku. Sposób podania jest efektowny, dlatego możecie zaserwować taką porcję swoim gościom na deser, albo lunch. Zaproponowałam ją z dżemem z rabarbaru i truskawkami-ostatnio moim ulubionym owocowym połączeniem.



Składniki na 1 porcję:
  • 500 g rabarbaru
  • 190 g cukru
  • 180 g jogurtu typu greckiego
  • 5 łyżek granoli (z tego przepisu)
  • 3 truskawki
Przygotowanie:
  1. Rabarbar myjemy, odcinamy liście, a łodygi kroimy na kawałki. Wrzucamy je do garnka, zasypujemy cukrem i gotujemy do rozgotowania co jakiś czas mieszając. Odstawiamy do ostudzenia.
  2. Do dużego słoika nakładamy warstwami: połowę jogurtu, 3 łyżki granoli, 2 łyżki dżemu z rabarbaru. Truskawki kroimy wzdłuż na plastry i układamy dookoła ścianek słoika. Wykładamy pozostały jogurt, 2 łyżki dżemu z rabarbaru i 2 łyżki granoli. 
Z przepisu wyjdzie nadmiar dżemu z rabarbaru, ale możecie go zawekować w słoiki :)


Truskawkowe szaleństwo 2016

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...