piątek, 1 stycznia 2016

GOFRY Z FALAFELA

Falafela pierwszy raz spróbowałam w te wakacje. Był przyrządzony z dodatkiem groszku i mozarellą w środku. Zakochałam się w nim od pierwszego kęsa. Wielokrotnie myślałam o przyrządzeniu go w domu, przeglądałam różne przepisy ale w każdym z nich zniechęcał mnie głęboki tłuszcz w którym jest smażony. Nie wiedziałam, czy upieczenie falafela w piekarniku okaże się dobrym rozwiązaniem, czy nie będzie nazbyt wysuszony.  Aż trafiłam na świetny przepis, który pominął krok smażenia w głębokim tłuszczu, a nawet pieczenia w piekarniku. Zamiast niego została użyta gofrownica! Falafelowe gofry wyszły przepyszne, zwłaszcza z żurawiną czy ostrym lub jogurtowym sosem. Ja podałam go z dodatkiem w postaci surówki z czerwonej kapusty i kawałkami soczystego pomelo.

Składniki na ok.10 gofrów:
  • 400 g suchej ciecierzycy
  • 2 ząbki czosnku
  • pół szklanki posiekanej kolendry
  • pół szklanki posiekanej natki pietruszki
  • 115 g mąki z ciecierzycy
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 1 łyżeczka soli
  • ok. 50 ml wody
  • olej kokosowy
Składniki na surówkę:
  • 300 g posiekanej czerwonej kapusty
  • 100 g startej marchewki
  • szczypta soli
  • półtorej łyżeczki soku z cytryny
  • łyżka miodu
  • + kawałki pomelo
Przygotowanie:
  1. Cieciorkę zalewamy dużą ilości wody i zostawiamy do namoczenia na 24 godziny. Następnie ją płuczemy i odstawiamy, aby obciekła, a w miarę możliwości ją suszymy.
  2. W robocie siekamy czosnek, następnie dokładamy kolendrę, natkę pietruszki i ciecierzycę i miksujemy do momentu, aż cieciorka będzie drobno zmielona - grutkowata, ale nie zmiksowana na pastę.
  3. Całość przekładamy do miski, do której dokładamy mąkę i przyprawy. Dokładnie łączymy, podlewając tyle wody, aby mieszanina była zwarta i dobrze się trzymała przy próbie tworzenia kotlecików (u mnie to było ok. 50 ml wody).
  4. Nagrzewamy gofrownicę, którą następnie smarujemy olejem kokosowym. Delikatnie nakładamy na nią porcję ciasta, zamykamy gofrownicę i pieczemy  ok. 5-10 minut. 
  5. Przygotowujemy surówkę mieszając wszystkie jej składniki. 
  6. Gofry podajemy na gorąco z surówką, pomelo i żurawiną lub innym sosem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...