poniedziałek, 16 listopada 2015

SAŁATKA Z GRUSZKĄ I RICOTTĄ

Osobiście nie przepadam za gruszkami, w okresie jesiennym znacznie bardziej wolę podjadać nasze polskie jabłka. Nie można jednak w kółko jeść tego samego, więc w jakiś sposób chciałam przemycić gruszki do mojego jadłospisu, w taki sposób aby mi zasmakowały. Ta potrawa okazała się strzałem w dziesiątkę. Sałatka opiera się głównie na tych owocach i co dziwne stała się ostatnio moim ulubionym dodatkiem do obiadu. Świetnie współgra z sosem miodowo-musztardowym, który podkreśla jej słodycz. Czasem warto spróbować dodać do potrawy składnik, który w sam w sobie nas nie urzeka, bo efekt końcowy może być pozytywnie zaskakujący.



Składniki:
  • półtorej gruszki
  • 250 g pomidorków koktajlowych
  • 130 g liści szpinaku baby
  • ok. 120 g ricotty
Składniki na sos miodowo-musztardowy:
  • 1 czubata łyżka miodu
  • 1 łyżka musztardy 
  • 1 łyżka musztardy francuskiej
  • 3 łyżki soku z cytryny
Przygotowanie:
  1. Warzywa myjemy i osuszamy, szpinak wykładamy na duży talerz. Pomidorki kroimy na pół, gruszkę w cząstki i wykładamy je na szpinak.
  2. Wszystkie składniki na sos mieszamy, polewamy nim sałatkę (ja nie zużyłam całego sosu) i mieszamy całość rękoma. Przy pomocy łyżeczki wykładamy na sałatkę ricottę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...