niedziela, 15 listopada 2015

ZUPA DYNIOWA NA MLEKU KOKOSOWYM

 Jeszcze nigdy nie gotowałam tylu potraw z dyni co w tym roku. Gdy zużywam jedną, dosłownie od razu kupuję kolejną i tak w kółko. Tym razem na celowniku pojawiła się rozgrzewająca zupa dyniowa. Lekko ją urozmaiciłam, dodając mleko kokosowe-dodało słodyczy i typowego dla tego mleka posmaku. Wiem, że nie wszyscy za nim przepadają, jednak dla mnie jest faworytem wśród smakowych mlek. Nie byłam więc zaskoczona gdy zupa tak mi zasmakowała. Dość ostra, dzięki chilli ale jednocześnie słodka przez mleczko - jak dla mnie bajka.




Składniki:
  • 1 kg obranej dyni
  • 2 czerwone cebule
  • 400 g mleka kokosowego
  • 250 ml wywaru warzywnego
  • płatki chilli, sól, pieprz
  • łyżka masło
  • podprażone pestki dyni, jogurt do podania
Przygotowanie:
  1. Dynię kroimy w kostkę, solimy, pieprzymy i wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni na ok. 20 minut. 
  2. Cebule obieramy i siekamy w kostkę. Do rondla wkładamy łyżkę masła i rozpuszczamy, a następnie wsypujemy cebulę i podsmażamy, aż będzie miękka. Posypujemy płatkami chilli wedle uznania, mieszamy.
  3. Do rondla dokładamy upieczoną dynię, mleko kokosowe i wywar warzywny. Zagotowujemy, a następnie zmniejszamy gaz i gotujemy jeszcze 5 minut.
  4. Całość blendujemy na gładką masę (w zależności od preferencji można dodać jeszcze trochę bulionu). Próbujemy i w razie potrzeby solimy i pieprzymy. Zupę nalewamy do misek i podajemy z podprażonymi pestkami dyni i odrobiną jogurtu naturalnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...